I år ville jag satsa på att ge hemgjorda julklappar till min familj. 
Dels för att plånboken säger ifrån lite, men främst för att visa på att man inte behöver lägga en massa pengar på julklappar bara för att dom ska uppskattas. Det är ingen pengatävling. 
Jag tycker att dom flesta av dom bästa gåvorna man får är dom som någon gjort själv, för att dom betyder något - någon har lagt energi och tanke bakom dom. 
 
Här är några jag nu hunnit ge till delar av min familj.
 
Till min far:
En handbunden bok med ca 80st utvalda bilder på hela familjen. 
Han kallar den nu för sin egen Bibel.
 
 
Till min mor:
En handgjord Lucky Charm 
för att hon förtjänar lycka. 
 
 
Till min bror:
Ett armband flätat av de små snörena som satt på servetterna den kvällen vi var ute på restaurang och såg Doug Seegers.
 
 
Till min svägerska: 
Hemgjorda skönhetsprodukter 
För att hon gillar att ta hand om sig själv,
och ibland är det bästa det enklaste.
 
Bok, Hantverk, Julmys, Pyssel, Silver, Smycken,

Kommentera

Publiceras ej